toaletten ja

Som fanns med i den tidigare bloggen ja... Nej det var inte random ord som jag sula in för att få en roligare titel, det finns en historia bakom. Efter att dimman lättat så hittade vi äntligen fram till en färjekaj som talade om för oss att vi var ju helt åt helvete. Ja som sagt, en paddling som borde tagit 2 - 3 timmar tog nu lite mer än fem timmar. Väl tillbaka till kajakuthyrningen lastade man självklart om allt från kajak till bil, bada* och går på toaletten. Men nu var det ju så att eftersom vi var så jävligt franska på att passa tiden, hade snubben som skötte stället stämplat ut för dagen. Men solidarsisk som han äro åkte han naturligtvis och hjälpte oss, låste upp toaletten och lasta kajakerna på en lastbil. När han då tyckte att han var klar med allting så hade ju jag självklart gått och satt mig på muggen, bara för att få syn på en tidning. På framsidan av denna var en stor frän bild av en monstervåg, klyven i tu av en helt genomvåt surfare. Men det var ingen vanlig surfare på en bräda, det här var en kajaksurfare som slungade sig över vågorna och vart efter jag läste mer så visa det sig att det finns en hel kultur med kajaksurfare som har tävlingar och hela paketet. Som inte alls värkar helt ashäftigt. Problemet kommer nu när kajakgubben låste toaletten (förmodligen i tron att närmaste granne, ja han som bor två mil åt höger, kommer komma och stjäla allt dasspapper.) Kvar sitter jag och är helt uppslukad av en av de häfftigaste sporterna idag. Väl klar, går ut och undrar varför det var så jävla mörkt över allt. Jag har en ond aning om vad som kan ha hänt och det bekräftas när jag försöker gå igenom dörren. Smäller pannan  i titthålet och ah... vad gör man?
Efter att ha sett några MacGyver-avsnitt börjar man ju leta efter shampoo att göra en bomb av. Eller skosnören och flytande kväve för att picka låset. Men det räckte att skicka morse signaler med lampswitchen, så kom kavaleriet med mobiltelefoner.



Att läsa för mycket kan vara farligt, man vet aldrig när man läst den här meningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0