...jasså det var måndag idag? (del II)

Tåg, räls, dilligenstjuvar... Är man en tankeläsare på jakt efter coola idéer... Då hade mitt huvud inte varit den mest lyckosamma platsen att leta på. Det är välkänt att om man är trött, bakis eller båda två så förstärks alla röster och antalet onödiga livsformer tycks plötsligt ha ökat, men idag var ta mig fan ett extremfall. Människor som tigger, hur rått det än låter, är i alla fall lätta att ignorera, men spelmän som står med ett dragspel i högsta hugg är en nivå över. Men dude, tagga ner... dessa människor ska också leva. Tänk på hur de har det. Ja låt gå för det då... Men en hel jävla dagisklass från spånga!? Vilken funktion har de här och nu!? Nej jag vill inte veta vad din pappa jobbar med! Förmodligen nåt allt för viktigt för att kunna ta hand om dig själv! grrrr.

Ta nu ett råd från någon som lärt sig den hårda vägen, gör aldrig, under inga omständigheter aldrig nånsin, grimager åt ett barn i hopp om att denna ska skita på sig och lämna dig i fred. Och det var inte en, de var hundratals, som en hydra. Man försökte förolämpa huvudet av en och två nya tog dennes plats på mindre än ett ögonblick.

Nån som har sett måndag hela veckan med Bill Murray? Ah det är ett under att den karln inte sköt sig själv.

T-Centralen, oh du överdådigt fula betongklump som behagat felparkera mitt i city, aldrig trodde jag att jag skulle bli så glad av att se dig. Bröt samtliga knän och leder på både mig och tre andra när jag forserade folkmassan på väg nerför trappan. På nåt sätt hade jag fått för mig att bara jag kom till skolan skulle allt bli lugnt och skön, ja men mitt tillstånd för tillfället kan knappast klandras. Genom katakomberna under TC där jag slogs mot bepansrade barnvagnar, ilskna skräcködlor och minerade resväskor, men jag kom helskinnad ut på andra sidan... ah jag levde i alla fall. Mer än vad jag kan säga om killen jag såg i kassan på pressbyrån, den stackarn måste ha burits dit direkt från sängen och blivit uppstoppad med ståltråd, ville inte vara den lirar'n.

Vart var jag? Redan i skolan... kanske det, borde ha kommit dit förr eller senare. En lektion... bättre än inget tänkte jag säga men som sagt, jag hade det lite rörigt på vinden. Spenderar mer tid på väg till och från skolan än vad jag gör där. Föga motiverande... Drack upp makaronerna vi fick till lunch och börja drömma om min säng som säkert fortfarande var varm. Mmmm. Fast det var ju ändå fint väder... Nej väder är för svenskar, jag ska hem och sova.

Väl hemma igen (här går det undan i svängarna) svettig som en finnländare i en sauna. Daska bilringen med en näve ris och la mig i badet... Känner någon till Murphys lag? Lagen om all jävlighet, ah jag ska ta livet av den där Murphy. För vad händer när man långsamt sjukner ner i badet, känner hur kroppen slappnar av... långsamt försenker sig i dvala och alla världens bekymmer känns ringa relevanta... RIIIING! RIIING! du måste skoja med m'RIIING. Ja ja! the grudge-moven ut ur badet, mumiefierar nederdelen och ut i hallen. lufter på luren och skriker "Telefon!"

- Öh ja hej hallå?

- ?

- Det är från EB games... jag ville bara säga att GTA IV har kommit, ni har väl förhandsbokat?



... monday works in mysterius ways // Liberated

Kommentarer
Postat av: Johannes

Blogga mer!

2008-05-16 @ 21:28:51
URL: http://soundtest.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0