myrslakten - del 3

En kall och blöt tisdagmorgon, en visselpipa hörs avlägset och en bekant röst bekräftar skid10's triumf. Vi har besegrat våra föregångare, skid9 och allt är frid och fröjd. Ja bortsett från att kroppstemperaturen sjunkigt till minus 10c. ni vill så inte vara mig nu va ;)

Så vi lubbar till bilarna, klär oss i snygga plastpåsar och sticker hem fort utav bara Ingarö. Bilden som så snällt felparkerade sig mitt i bloggen är tre killars, mig och mina två cellkamraters smuttstvätt. Förra gången vi lekte elitsoldater så lät vi grejerna ligga på balkongen och jag kan bara säga till er som tänker göra karriär inom myrsporten, lägg inte kläderna där, stort misstag. Nej in i duschen med det, för det som händer då är att allt myr... ludd, löses upp och försvinner ur vårat ansvarsområde. De tre ton blöta kläder får den som vill använda duschen först ta itu med.

Hoppas det ska avskräcka er från att bosätta er med mig i fortsättning.
// Barkgatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0