from thailand whit love... eller kanske nått annat

Andra veckan i thailand den 24 december 2009.
Detta har hänt:


Det är stört jävla varmt, mina svättkörtlar står på sprinkler.
Jag är åksjuk, sjösjuk och matförgiftad. Sängliggande med piller
mot alla möjliga magsjukdomar. Springer på muggen en gång i minuten och
brände sönder näsan första dagen.


Men fan va skönt det är att få komma bort ett tag
och inte behöva bry sig om nått.




Så! Idag är det julafton. Det vore lite helgerån men fan va king det vore att se kalle anka dubbat. Ja jo man är ju sängliggande för andra dagen i rad. Mår irriterande bra i övrigt, man hinner bara inte långt från rummet utan att behöva springa på muggen. Inte den roligaste av situationer men jag har lyckats få internet på rummet. Blogga är ett underbart tidsfördriv...

Gårdagen var en interisant dag. Vi åkte på en liten kanotutflyckt. Låter otroligt underhållande när man säger det på det sättet. Så jag väljer att säga att vi utforskade undervattensgrottor och hittade gömda laguner som man bara kan ta sig till med kanot. För det låter häftigt och det är nästan sant. Sen att det var en thai-guide som paddla åt en och man fick vänta på att 50 andra feta turister skulle klämma sig igenom de två meter stora öppningarna.

Det var dock en gång, det sista stoppet vi gjorde för dagen. Där vi faktiskt fick en jävla massa problem. Först paddla..des vi genom en lång mörk grotta som var ganska stor till en början, sen smalna den av för att sedan sluta tvärt i en grottvägg. Tidsoptimisterna till guider hade inte helt timat det där med tidvattnet. Men jag hade spenderat halva båtresan på dasset så jag hade ingen lust att bara ge upp för intet.

(jag klagar egentligen inte för jag gör faktiskt framsteg. Ni förstår förra Thailandsresan 2007 så spenderade jag hela båtresan hängandes över relingen i ett tappert försök att imitera en fontän. Statistisken talar ju för att nästa resa kommer bli ännu bättre)

Ja just det, vi var längst fram i en bäckmörk grotta, vi låg ner i kanoterna med armarn tätt mot kroppen för att inte slå i taket och skära oss på alla musslor och andra vassa stenar som fyllde grottans väggar och tak. Försiktigt slank vi ur kanoten och simmade under klippan.

På andra sidan väntade en värld som man bara sett på tv. Eller på nått av de 50 vykort som fyller receptionen. Fett med höga klippväggar. Läten från vad man tror var coola djur men som man aldrig såg och äcklig botten.

Mina komplimanger till träden dock för en uppvisning av sån extrem envishet. De skiter fullständigt i om det är solit berg som stupar 90 grader eller om det är mitt i en insjö med dyig botten. Nog fan ska de växa där.

Nu ska jag ut till poolen och bränna sönder en annan kroppsdel. Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0