oturskorpen flygur

Eftersom bloggandet i allmänhet från början var menad som en dagbok som alla kunde läsa, otroligt motsägelsefull samt korkad uppfinning i den benämningen har visat sig vara underlättande för gemene mans vardag. Ta t ex bloggen innan denna, karma ur balans 1 och 2. Jag har fått många förfrågningar om hur det gick sen och om bilen är lagad osv. Och på samtliga frågor har jag svarat med ett snabbt och med lågt tonläge "fan-vet-jag..."

Om nu bloggen även för mig ska hålla samma mått som en dagbok och befria mig från era frågor genom att ge ett svar en gång här på webben, kändes det fortfarande ganska fel att skriva: Dag tre hemma i Stockholm, jag har fortfarande inte en jävla aning om hur det går för hantverkarna i verkstaden.

Varför jag väntade tills jag faktiskt fick besked, innan jag gjorde nått ljud ifrån mig. Och beskedet lyder följande:

DET GÅR ÅT HELVETE MED HELA SKITEN... ja bokstavligtalat också. Bilen kostar mer att reparer än vad den är värd, när sånt inträffar lämnar verkstaden in bilen och ägaren får cash tillbaka. Så planen som från början var, åk till stan och ha kul. Har med tiden gått över till först; Åka till stan, fixa bilen, ha kul åka hem. Sen blev det lite knepigare med, Hinna fixa bilen, se till så att min tjejpolare kan åka upp igen och under den tiden försöka ha så roligt som möjligt. Sista domen är nu; Hon är uppe i Idre igen, jag är fast här, hon kommer inte att få nån bil tillbaka men fan roligt jag har haft det här hemma under tiden.

AC/DC var sinnesrubbat grymma mer om det finns på www.plaskis.se nästa konsert blir Danko Jones imorn och jag får väl helt enkelt boka buss upp.


Donkur Knivur?
Lättare än min plånbok din filmatiserade tönt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0