den magiska flygande mattan

eller som den nu heter; mattdjävel.

Ja allt började en helt normal tråkig morgon. Det har öst ner i flera dagar men jag är inte allt för ledsen, det har hindrat mig från att måla om altanen så jag har chillar dagarna igenom. Så ser jag en blurrig skepnad i hallen... Skärpan är inte vad den borde vara när jag precis vaknat, så jag går tillbaka för att gräva fram mina glasögon.
  Det är moder min som står och leker bygnadsinspektör vid halltrappan... Ett långt "hmmm" betyder arbete så jag börjar bearbeta fram ursäkter som jag inte redan använt.

- Den här mattan i trappen är inte snygg. Sa hon och tuggade lite fundersamt i läppen.

- Det är inte du heller... mummlade jag.

- Va?

- Inget!

Men efter mycket om, men och frukost så kom vi fram till slutsattsen att det borde ju bara va att slita loss den fula mattan och måla om skiten.... japp. Sagt och gjort, jag och brorsan hängde i var sin mattkant och drog suksesivt av det mästa.
  Fast nu tror ni där hemma att vi säkert har en snygg... i alla fall mindre ful trappa i hallen men nej. Och jag menar inte bara nej ut nått i stil med: citat "nooooo" / hollywood 1990 - framåt.

Bildbevis är på g, men vad som skulle bli ett lätt tvåtimmars jobb är snart inne på sin andra vecka. För det är: Limm, laminering, fult trä, lack, gjuck, spån, dath vader, mattrester, svåråtkomliga hörn, kanter, lister, sladdar, peter stormare
ett vägguttag, högt i tak, mark hamil, mer limm, vad vi tror är spackel och en jävla massa slipande kvar. Jag hör av mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0