episk success al á morgon del Tzwei!

Med tunga steg började jag gå mot Konsum. Jag behövde föda och det var nu. Tidigare hade mitt försök att bli mätt resulterat i en smått deformerad näsa och ett knäckt ego. Nu behövdes det drastiska åtgärder.

Konsum, den globala konsumetens nödlösning, till vardagens alla behov, som en pinsett som bara finns där så fort man hittat en festing på röven man vill bli av med snabbt och smärtsamt.

Hit styrde jag nu mina steg och kände att hoppet inte var helt ute. Vädret var väldigt lite och solens strålar körde rakt in i mig i ett tappert försök att nå marken.

Plötzlich, en rörelse i ögonvrån fångar min uppmärksamhet. En dörr slås upp, Mi amore! ja det är namnet på en av våra tre lokala pizzerior, det blir ungeför ½ pizzeria per urinvånare. Några som äntligen fattat att ska man ha en chans att konkurera ut konkurenterna så ska man ha öppet jävligt länge men framför allt öppna i tid! Innan kocken hunnit tillbaka över tröskeln står jag vid kassan och velar.

Since the dawn of man kind, no two people have ever been able to agree on pizza-topping
/ Garfield


Jag slutade vela, inte för att jag hittat nått som jag verkligen ville ha utan av den anledning att jag ville ha nu och sluta vela kändes som ett säkert kort för att faktiskt få ha nånting alls.

Brb 5 min skrek jag när jag for ut genom dörren igen, mitt damsällskap kännde sig allt mer förvirrad men bestämde att följa först, fråga sen. Jag for in på konsum och styrde stegen mot kylen, nu hade jag fått pizza och fint väder. Bara en sak saknades för att fullända min existens nu. Jos! J-u-i-c-e (smygreklam) GOD MORGON, jag fann nirvana. I'm Jacks happy belly.

Men när jag passerade frysdisken reflekterade sig en fulländad uppenbarelse i mina ögon. 8 pack. Ett pack med 8 i. 8 stycken frysta, svalkande chokladdoppade annannas-split glassar. Jag svimmade.

När jag återfick medvetandet insåg jag att jag hade betalat och hade återvänt till pizzerian. Jag dreglade så mycket att jag fick ro hem, resten av dagen spenderade jag i sängen, mitt damsällskap flög iväg senare och jag passade på att få lite välförtjänad sömn innan det var dags att supa nästa kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0