Kayaking like a Rockstar - eskimåsvängen

Japp då plaska man runt halvt okontrollerad i den stora pölen framför Slottet i stan. Strömmen var öppen och det var ett jävla drag. 180 kubikmeter i sekunden beräkna de forsa igenom, det är typ som att få 1200 normalstora badkar i fejset... ja minus allt porslin i ögat.

Bra många kajakare var där och halva stockholms turister stod och glodde mellan de stackars laxfiskarna som fick stå och veva in och ut ifall det kom en kajak förbflytandes.

Jag slog ett öga på forsen och tänkte, det här kommer nog gå bra. Då såg jag en ganska erfaren lirare, skön snubbe också, bli brutalt utkastad ur en våg och fick simma in till bryggan. Där någonstans så endrade jag mig och vi besluta att träna på eskimåsväng istället.

Vet du vad en sån sväng är, hoppa över den här raden.

Eskimåsväng är när man ligger upp och ner i kajaken och med hjälp av paddeln och höfterna lägger sig på rätt köl igen. Ganska svårt om man aldrig provat igen, men efter ett par gånger så blir det hyvsat lätt. Knepet är att få det på rutin, för man kan ha svårt att tänka ibland... typ när man hänger uppåner bland 1200 badkar.

Men nu har man suttit den, riktigt cleant också bara för att förvärra narcissismen lite. Jag hoppas bara jag kan den igen i helgen när det verkligen gäller, i forsarna i dalarna, med stenar i... efter 23 timmars kryssningen imorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0