Världsimperium

Ja mitt livs mål är ju att uppnå världsherravälde. Några tycker att ribban ligger lite högt men från mitt sett att se på saker (eller i min värld som SLAO vill att vi ska säga) är det ganska lättuppnåligt.

Det börjar med yttligare en blogg /climberdude... i den finns. Ja ingenting just nu men det är på g. Den ska handla om klättring i alla former och ja ni får kolla in den helt enkelt.



Men vad har bloggandet med världsimperium att göra?

Jo, kunskap är makt, och vart hittar vi kunskap? Internet, främst på en hemsida som heter Wikipedia. Hur kommer vi dit då? Gå in på www.just-fucking-google-it.com. Sök på nått trivialt som tesked, upp kommer då först wikipedias hemsida om tesked, vad det är, vilken koppling till det grekiska språket som den har och vem som kom på att sätta den på en nyckelknippa med massa andra mått.

Efter wikipedia kommer... ja en till wikipedialänk till "att baka" men efter det. Bloggar, många många bloggar. Först hata jag bloggar för att de tog upp hela googelsökningen men jag har nu insett att om jag bloggar ut wikipedia tvingas alla surfare att söka information från mina bloggar.

Kunskap är makt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0