Helgfenomen

Vardagen har många fenomen, som t ex, "vem har ställt tillbaka ett tomt mjölkpaket i kylen" ett irriterande fenomen som otippat nog upprepas med samma mjölkpaket. Eller "dettar en kvart att gå till stationen och tåget går om en timme, tåget går om en halvtimme, tåget går om 25 minuter och tåget gick precis!?". En klassiker är tvättmaskinen som äter strumpor men jag tror att mythbusters tog hand den. Ett liknande fenomen fast för mer tekniskt lagda är när man precis skaffat en klocka, cool kökspryl eller i vissa fall en hel bil, plockat isär den, satt ihop den igen men "varför blir det alltid delar över?"

Men helgfenomen, ett begrepp som väldigt sällan om ens alls blir uppdagat. Vissa av dem upplevs i ett allt för berusat tillstånd för att bli ihågkommna eller läsligt nedskrivna. Andra händer för sällan och blir mer myter än fenomen. Två exempel på de är "the big fat friend" och "vad gör en tjej som hon med en "det" som han?".

Ett nyligen upptäckt fenomen och som är anledningen till att jag skriver det här klockan halv elva en fredagkväll hör lite ihop med min favorit och personliga filosofi "skillnaden mellan att inte göra ett skit och inte ha ett skit å' göra"

För tidigare idag gick jag runt lite i stan, vädret var uselt och man såg alltid till att ha ett tak nära nog i fall av ösregn. Jag var allmänt seg efter att inte ha sovit så mycket/ alls för att ja, man var ju ledig, varför slösa det på en ledig dag liksom... Öh ja men jag var som sagt seg och stundtals livlös idag. När jag kom hem så blev jag genast tvångsvärvad till flyttningskoren, stationerad i trappen med instruktionerna flytta träskiva x från punkt alfa till punk bravo. Så jag var jävligt seg när klockan börja närma sig åtta, nio.

När jag vid nämnda tidpunkt tänkte gå ut på en liten barrunda eller en gårdsfest och ja så vidare, gjorde mitt Xbox360 och säsong fem av himym ett bra jobb att övertala mig att stanna i soffan. (himym är btw en usel förkortning av how i met your mother för ja, det låter bara fel... typ som en harkling, jag ska se på ahu'gf, uselt)

Hur som hellst, när chillandet väl var in progress var lyckan gjord, en seg avslutning på en seg vecka. Men när man varvat modern warfare2 och säsong fem var över hade man liksom vaknat till... Jag hade nu gått från att inte göra ett skit till att inte längre ha ett skit att göra. Ja förutom att gå på krogen, men den båten hade liksom seglat...

Sensmoralen av den här historian är helt enkelt man kan ha kul utan alkohol och vänner... men varför krongla till det, ut och gör av med pengarna innan de försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0